Angielski model nauki przedsiębiorczości

W czerwcu zakończyliśmy z sukcesem testować angielski model nauki przedsiębiorczości  UTP w 2-ch kolejnych szkołach podstawowych:

  • w MSP w Szczawnie – Zdroju, gdzie na zakończenie projektu uczestnicy uruchomili działalność  wykreowanego przez siebie „Super SPA”. Na otwarcie przygotowali  naturalne maseczki upiększające, prezentację multimedialną o leczniczych wartościach ich składników, kanapeczki i sałatki FIT oraz przepisy dotyczące ich przygotowania. Najpierw mamy przeżyły zabiegi kosmetyczne, potem wszyscy doznania kulinarne, w międzyczasie doradczyni zawodowa, która przebadała indywidualnie uczestników projektu, wręczyła rodzicom opinie o ich dzieciach i instruowała, jak ważne jest by znali ich inteligencję, wrodzone talenty i potencjał,  by je w nich wzmacniali. Na koniec roku szkolnego prezes Fundacji podziękowała wszystkim uczestnikom i prowadzącym warsztaty za udział, nagrodziła wszystkich „pracowników” Super SPA i życzyła sukcesów w dalszej drodze szkolno – zawodowej. Michael in strawberries
  • Podobna impreza promocyjna projektu UTP odbyła się w Wałbrzychu w SP 9 na Gaju z tym, że zaczęła się od wręczenia przy całej społeczności szkolnej i władz Wałbrzycha nagród dla wyróżniających się „pracowników”  Cool School Restaurant. Potem rodzice i goście zostali zaproszeni do restauracji i zostali poczęstowani  wykwintnymi daniami i wypiekami. Podczas poczęstunku uczniowie zaprezentowali nakręcone przez siebie filmy instruktażowe z przygotowywania sałatek FIT.

SAMSUNG

Wszystkie do tej pory przetestowane moduły potwierdzają, że praca poza-formalnymi metodami edukacji podczas wyposażania dzieci w kompetencje z przedsiębiorczości  bardzo motywuje do zmiany postaw z  biernych na aktywne, ujawnia talenty i wyznacza kierunki dalszej drogi edukacyjno – zawodowej.

W wakacje zespół projektowy opracuje polski model UTP, przygotuje do niego Toolkit i przetestuje w dwóch kolejnych szkołach powiatu wałbrzyskiego.

Sierpień 4, 2015